bildflickan

Alla inlägg under januari 2012

Av Zarah - 30 januari 2012 20:16



 

Marcus Törnqvist


Idag såg jag en hel del av de bilder jag fotade med Bernhardina! :D De kan du hitta HÄR! :D Förövrigt är jag frösen av mig, sitter helt påbylsad med fryser ändå... Aja :) Mår rätt bra annars, fått igång skrivningen lite och det känns bra. :)


//zarah

Av Zarah - 29 januari 2012 21:00

Foto: Lars Englund, Modell: Jag


Här är en bit ur min novell "Counting All The Assholes In The Room" där jag radar upp ett antal personer och jag beskriver varför de är på listan. Jag blir förvånad varje gång jag läser denna, jag måste ha gått omkring med ton av vrede. Dock är denna inte riktad till en speciell person, då det kan uppfattas så. Mycket är taget ur verkligeheten, från olika håll men den är absolut inte baserat på en riktig person. (Det här är ett av de "snällare" styckena också... xd)


"Isaac – För att han verkligen och på riktigt tror att han är någonting för att han snattar från lärarna och Konsum, kedjeröker på 5-minuters rasterna och aldrig någonsin satt sin fot nära någon från socialen. Han är så jävla stor i käften att man kan tro att bara han ville kunde han få in en hel gris i käften på en enda tugga (käka gärna upp Tim, gör det bara!). För att han inte har några betyg what so ever så kommer han hamna på IV och rätt åt honom, efter allt skit han ställt till med så kan han gått få gå och sura några extra år i skolan medan vi andra får göra som vi vill och inte behöver höra från honom mer igen. Man kan tro att den killen inte kan stå emot grupptryck eller så men igen, hallå! Det är fan såna som han som har skapat ordet grupptryck. Bara för han är lång, har rätt tattar byxor och håret hänger stripigt i ögonen hela tiden, så är han tydligen ”cool”. Host. "


//zarah

Av Zarah - 28 januari 2012 17:12

Sid (lite sådär random bild jag hittade)


Idag har jag kollat på två filmer och nu är det bara 18 kvar xd kommer bara titta på en film till i helgen, resten får vänta några dagar till :) Letat inspiration och skrattat åt hur lite jag kommer ihåg ur filmerna (Shrek och Askungen). Nu sitter jag med familjen o kollar på "På Spåret" ... hm...


Jag vill skriva! Jag vill skriva ett filmmanus. Men hur gör man? Jag har en idé, ett upplägg, till och med ett utkast men inte en aning om hur man ska fortsätta! Lite jobbigt när man verkligen vill xd men jag får la ta det som det kommer... :) Trevlig lördagkväll!


//zarah

Av Zarah - 26 januari 2012 15:33

And she never knew she looked good from the beginning (Modell: Jag)


Dubbla inlägg idag... Skulle egetnligen med Amanda till Marieberg idag, men så bidde det inte. Jag tar det lite lugnt hemma ist, städar lite då och då, fotar lite, facebookar. Mår allmänt trött. Känns redan som den här dan är slut... aja, fredag imorgon (jihuuuuuuu) åker till pappa och arbetar med mina fotoprojekt. 

Av Zarah - 26 januari 2012 13:46

Sara Holmberg


Några av mina favoritsidor som aldrig slår fel:

1x.com

wehweartit.com

hel-looks.com 


//zarah

Av Zarah - 25 januari 2012 19:07

Canon EOS 1000D


Detta är i stort sett vad jag har gjort idag, gånger 40. Nu kommer jag inte längre, iallafall inte idag, för jag vette fan hur man ska kunna ha exakta mått i photoshop. Ja, jag får prata med någon lärare imorgon. 


Avslutar med en skitvacker bild på min inproviserade lunch, bestående av kött, tzatziki (cremefraishe + gurka + vitlökspeppar), gårdagens sallad och pitabröd. 

 

Av Zarah - 24 januari 2012 19:51

 

  Saga Göthlin 


Helt överdrivet trött idag. Längtar tills jag får fota min vackra människor. That's it 4 today. 


//zarah

Av Zarah - 23 januari 2012 17:34

Canon EOS 1000D, Lite såhär random bild på en ko  


Idag har jag skrivit en novell, eller ja är inte riktigt klar men snart så :) Satt typ i skolan 1,5-2 timmar innan jag började och sen skrev jag 3 sidor. Det vart en väldigt konstig sak som jag tog inspiration från en dröm jag hade för någon dag sedan. Än så länge är jag nöjd :) 


Jag har också gått igenom HELA mitt tyglager och letat fram tyger och kläder till mina tecknade figurer. Har kommit igång med ett par stycken nu, men det är svårt när jag inte har modeller som jag kan prova på allt eftersom jag syr. Mycket på g, glad men trött :)


//zarah

Ovido - Quiz & Flashcards