bildflickan

Alla inlägg under augusti 2012

Av Zarah - 31 augusti 2012 22:20

  Izabella x 2 - Dennis x 2 


JB-kampen är inte det roligaste på hela året. Det roligaste under dagen var att jag totaldrog mig i gräset. Det roligaste med den här kvällen var att få klart i min utställningsgarderob. Att fota brorsan var också roligt. När ett fyllo började snacka med mig och mina kompisar så försökte jag låtsas att det inte var roligt fast det var det. När lärarna ger ut kartor som inte är rätt, med konstiga siffror som knappt finns och sedan inte följer kartan själva då blir saker mindre roligt. Vissa saker gör helt enkelt en dag rolig, vissa gör den icke-rolig. När man blandar dessa element så får man någonting som liknar i stort sett vilken annan dag som helst. Svenne. Mellanjölk. Och lagom. 


//zarah

Av Zarah - 29 augusti 2012 20:14

  modell: Izabella Odenmark

 

Idag har jag haft min första lektion där jag har fotat! Det var jätteroligt! Här är delar av resultatet :)


//zarah

Av Zarah - 29 augusti 2012 00:03

Agnes


Jag hade tänkt göra en liten sneak peek idag. Men hell to tha no. Den här dagen har innehållit historia. Historia är inte mitt favoritämne kan jag säga. Tyvärr. Vore väldigt trevligt om jag kunde tycka det var roligt, men nu gör jag inte det. 


Jag måste säga att jag inte vet vad jag ska skriva. Det händer liksom inte så mycket och om det gör det så vet jag inte hur jag ska få ner det i ord. Jag tänker inte spy ut mitt liv (good or bad). Jag tänker inte skriva om att jag ducshade idag och funderade på att dra ner på stan (som om det skulle hända?) och att jag sedan bestämde mig för att inte göra det (sounds more like mee). Det är liksom inte min grej och jag vill inte hamna där bara för att det inte händer någonting inom foto eller annant skapande. Därför så kommer det troligen inte bli mer uppdaterat här än vad det blir nu. Om vi inte drar igång och fotar en miljon ggr i veckan på skolan :)


//zarah

Av Zarah - 21 augusti 2012 18:40

 

Lycklig tjej fangirlar och laddar upp en ego bild jag tog för ett par dagar sen

 

Fick ett mycket trevligt svar av Adam ifrån Smash Into Pieces, ett lokalt band som snart släpper sin första skiva! Fotosugen och extemt taggad på det nu! :D De spelade ett gig på något disco jag var på under högstadiet och dum som jag var lyssnade jag inte så noga då. När jag kom hem däremot så kollade jag upp dem och började lyssna på deras musik. Älskar dem! :D De spelade på Avslutningsdiscot i 9an och det var såååå roligt! De är bra inspelade, men live, herre gud vilken dynamik och magi det skapas! Jag har varit inne på att fota mer avancerade saker nu under tvåan och jag vet inte riktigt vad det var som fick mig att skicka meddlandet till dem men helt plötsligt hade jag skrivit och skickat iväg det XD Glad att jag gjorde det!


Här är en av deras låtar, den heter Bad Girl, som är en av mina favoriter! Checka in de andra också ;) http://www.youtube.com/watch?v=a-pZZlXL418


Får tillbaka datorn på torsdag och drar igång med lektionerna nästa vecka :3 Den här veckan chillar vi och teambuildar ^^ Ska försöka få klart de sisa fotosessiorna nu, bara 8 kvar xd, och sen är redigering och redigering och redigering och redigering och redigering ... .......

 

//zarah

Av Zarah - 18 augusti 2012 23:39


Självporträtt


Börjar skolan på tisdag. 

 

//zarah

Av Zarah - 12 augusti 2012 13:20


Just nu så syr jag :D Nästan två klänningar på två dagar. Varav den ena kan jag bara ha på mig bakochfram och den andra inte har någon dragkedja... Haha ibland blir det lite annat :P I veckan så har jag en fotosession, en tripp till badhuset och en resa till bion :)


//zarah

Av Zarah - 9 augusti 2012 19:08

Fixade mina ögon lite igår ^^


Idag lämnade jag in min dator till skolan. Skulle egentligen inte ha haft den på hela sommaren men som tur var så fick jag dispans från skolan pågrund av mitt projekt. Ska säga att det veeeerkligen var bra, hade varit mycket svårare annars! :) Nu så blir det uppehåll i redigerandet i typ två veckor innan vi börjar skolan igen :) Kommer dock försöka blogg lite om jag nu kommer på något tillräckligt intressant att skriva ^^


Förslag på vad man kan blogga om? Vad vill ni läsa? Bilder? :) 

 

//zarah

Av Zarah - 8 augusti 2012 00:01

 

Presentation


18, nyexaminerad icke-fotograf. Kreatör, fotograf, sömmerska, skrivare, och lite sådant.
Gilla mig gärna på Facebook:
facebook.com/bildflickan
eller kolla in min portfolio:
mee4ever.daportfolio.com/

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards